Bepaal zelf het maximumbedrag waarvoor je naar Rome wil vliegen

GeniusTravel lanceerde een unieke zoekmachine voor het vinden van vluchten wereldwijd op prijs: GeniusFlight.com. In samenwerking met SkyScanner genereert GeniusFlight.com zoekresultaten uit de meest actuele vliegtarieven van zo’n 1.000 luchtvaartmaatschappijen wereldwijd. Vul eenvoudig je budget en vertrekpunt in en meteen worden alle bestemmingen binnen jouw maximale budget weergegeven op een wereldkaart. De nieuwe zoekmachine is daarmee tevens een inspiratiebron:  omdat je dacht vanuit Brussel voor bv. 88 euro niet verder te geraken dan Zuid-Frankrijk, toont de site plots dat je voor dit bedrag ook naar Rome kan vliegen. Of dacht je voor bv. 90 euro vanuit Amsterdam niet verder dan Brussel of Londen te geraken? Ook voor dit bedrag reis je al moeiteloos in Rome.

Waar vlieg je  heen voor een bepaald bedrag? Het lijkt een eenvoudige vraag, maar het antwoord was tot vandaag niet vindbaar met een enkele druk op de zoekknop. Het merendeel van de online zoekmachines zoekt immers naar vluchten op bestemming. Deze website brengt daar verandering in. Uiteraard hangt de prijsbepaling ook wel af van de gewenste reisperiode. Het is meestal ook goedkoper een aantal weken of maanden vóór je afreis te boeken.

Tevens kan worden gezocht naar de beste hoteldeals via GeniusHotels.com. In samenwerking met Booking.com wordt een aanbod van meer dan 460.000 hotels wereldwijd gecreëerd. Het systeem is vergelijkbaar met GeniusFlight.com: met een slider geef je zelf het budget aan dat je wil spenderen, je selecteert een datum, een periode en voert een bestemming (stad of land) in. Binnen enkele seconden verschijnen de resultaten op de wereldkaart.

Met de lancering van beide sites speelt GeniusTravel in op de groeiende populariteit van de zogenaamde affiliate marketingreissites. Van alle reizigers met een internetverbinding, kijkt 71% op prijsvergelijkingssites om de beste vluchtaanbieding te vinden, blijkt uit een onderzoek dat Tradedoubler vorig jaar uitvoerde. Deze ontwikkeling gaat hand in hand met een steeds groter wordende behoefte onder vakantiegangers om hun reis zelf samen te stellen. Van alle consumenten die de voorbije twee jaar met vakantie zijn geweest, heeft 62% de reis zelf samengesteld. Prijsvergelijkingssites vormen daarbij een belangrijke informatiebron.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s