Paolo Sorrentino maakt kortfilm Killer in Red voor Campari

De Italiaanse filmmaker Paolo Sorrentino, die in 2014 met La grande bellezza de Oscar voor de beste buitenlandse film won, heeft in Rome een zeven minuten kortfilm voltooid die werd gemaakt in opdracht van de iconische drankenproducent Campari. De hoofdrol wordt vertolkt door de Britse acteur en Golden Globe-winnaar Clive Owen. De film kreeg de naam Killer in Red en werd volledig opgenomen in de Cinecittà filmstudio in Rome en maakt deel uit van de zogenaamde ‘Campari Red Diaries’, die binnenkort worden gelanceerd. De première van Killer in Red en de lancering van de campagne heeft eind januari 2017 plaats in Rome. De film zal ook te bekijken zijn via het officiële YouTube-kanaal van Campari.

Deze eerste editie van de Red Diaries vervangt de vroegere Campari-kalender en betekent voor de drankenproducent een compleet nieuwe stap. Voor het eerst in de geschiedenis van het merk wordt immers gebruik gemaakt van een film om de fans van het drankje mee te nemen op een denkbeeldige reis. De campagne focust op de verhalen van barkeepers uit de hele wereld en hun inspiratie om nieuwe en vernieuwende cocktailrecepten te creëren. Ze werpt een licht op de ervaringen en emoties die barmannen tot hun creaties brengen en inspireren om hun métier te delen en brengt het krachtige idee dat achter iedere cocktail een verhaal schuilt tot leven.

Het verhaal waarmee deze reis begint, Killer in Red, is een film noir van zeven minuten. Het is de startfilm van de Campari Red Diaries die in 2017 iedere maand een spannend vervolg zal krijgen met twaalf bijzondere cocktailverhalen die het talent tonen van barkeepers uit de hele wereld. Deze films worden geregisseerd door de beloftevolle Italiaanse regisseur Ivan Olita.

Het is de bedoeling dat de verhalenreis van deze Campari Red Diaries 2017 maand na maand blijven intrigeren. Via Campari’s officiële YouTube-kanaal zullen deze verhalen met alle consumenten en geïnteresseerden gedeeld worden.

De montage van Killer in Red werd vorige maand afgerond. Over het schrijven en draaien van de kortfilm vertelt Paolo Sorrentino: “Campari is zonder meer een Italiaans symbool dat overal ter wereld geapprecieerd wordt om zijn sterke gevoel voor stijl en welomschreven taal, kwaliteiten waarop ik mij ook graag beroep. Nu de campagne voor dit jaar de weg van de film inslaat, wilde ik er absoluut voor zorgen dat ik het verhalenthema op een intrigerende en intensieve manier zou kunnen vertellen’.

“Met Clive Owen werken was overigens fantastisch. De altijd even charismatische Clive was de geknipte figuur om het hoofdpersonage in dit intense verhaal te vertolken. Dankzij zijn aanwezigheid en enthousiasme heb ik een kortfilm kunnen maken die hopelijk fris, inspirerend en fantasierijk zal worden bevonden”, aldus de regisseur.

“Ik vond het een eer dat aan mij gedacht werd voor het draaien van Killer in Red als onderdeel van de Campari‘s nieuwe campagne. Vooral ook omdat het merk hiermee zijn eerste stappen zet in de filmwereld. Bovendien kreeg ik de kans met Oscarwinnaar Paolo Sorrentino te kunnen werken, wat zonder meer een plezier was”, vertelt acteur Clive Owen over zijn deelname aan het filmproject.

Campari is een hedendaagse en charismatische klassieker in de drankenwereld. Het wereldberoemde drankje (al dan niet met ‘orange’ of tonic) blijft het schitterend doen. Het recept, dat vandaag nog altijd op dezelfde manier gemaakt wordt als in 1860 in Novara, fungeert ook als basis voor heel wat andere bekende cocktails in de wereld. Campari is een alcoholische drank waarbij de typische bitterzoete smaak wordt verkregen uit planten, fruit en kruiden, aangevuld met suiker en gedistilleerd water. Met zijn typische rode kleur, intense aroma en bitterzoete smaak wilde Campari symbool staan voor intrige en plezier. Die aanpak werkt in ieder geval al vele jaren: Campari is in de hele wereld uitgegroeid tot een icoon van Italiaanse passie, stijl en uitmuntendheid.

Het bedrijf werd in 1860 opgericht door de Italiaanse familie Campari. De familie startte met de productie en verkoop van het rode aperitiefdrankje, dat door Gaspare Campari werd uitgevonden. In 1904 werd in de buurt van Milaan, in Sesto San Giovanni, een fabriek geopend waar de drank op grote schaal werd geproduceerd. Deze fabriek is nu nog steeds de belangrijkste productievestiging van de hedendaagse Gruppo Campari. Pas in 1923 werd Campari voor het eerst in het buitenland verkocht. Om de snelle groei wereldwijd op te vangen opende de groep productiecentra in Frankrijk, Zwitserland en Brazilië. In de jaren ’60 van de vorige eeuw verdeelde Campari zijn dranken al in meer dan 80 landen.

Het scharnierpunt in de ontwikkeling van de Campari-groep situeert zich in het begin van de jaren ’90. Toen ontvouwde zich in de sector van de sterke dranken een ware consolidatiegolf. Om niet weg te kwijnen in de toenemende concentratie ging Campari op zoek naar overnameprooien. Tussen 1990 en 2002 nam de groep verschillende drankenproducenten over. Het is minder bekend, maar door de overnamestrategie van de voorbije jaren is Gruppo Campari vandaag uitgegroeid tot één van de grootste producenten van sterke dranken ter wereld. De groep moet enkel nog het Britse Diageo en Allied Domecq, Het Franse Remy Cointreau en Pernod Ricard en het Amerikaanse Constellation Brands laten voorgaan.

De Campari Group verdeelt zijn producten tegenwoordig in meer dan 190 landen. Toch is Italië met zowat 50% van de omzet nog altijd de belangrijkste markt voor Campari. Italianen blijven dus zeer stevige Campari-drinkers. In de rest van Europa wordt zo’n 20% van de omzet gerealiseerd en de Verenigde Staten tekenen voor 28% van de omzet. De portfolio telt meer dan vijftig merken en omvat een uitgebreid assortiment van alcoholische dranken, wijnen en frisdranken. Onder de internationaal gerenommeerde merken vind je behalve Campari onder meer Aperol, Appleton Estate, Skyy, Wild Turkey en Grand Marnier

Het hoofdkantoor is gevestigd in Milaan. De Campari Groep heeft wereldwijd 18 fabrieken en vier bottelarijen en een eigen distributienetwerk in 19 landen. De groep stelt ruim 4.000 personen tewerk en de aandelen van het moederbedrijf, Davide Campari-Milona S.p.A. zijn sinds 2001 genoteerd op de Italiaanse beurs.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s